lut 07 2017

Jak zaprojektować logo


Komentarze: 0

 Witajcie

Dzisiaj krótko napisze kilka zasad na temat tego jak zaprojektować dobre logo dla naszej firmy. Nie jest to sprawa prosta nie tylko z punktu technicznego ale również dlatego, że dobry emblemat praktycznie buduję naszą markę i renomę jako firmy. Najlepsze loga świata które posiadają firmy takie jak Apple, Coca-Cola, YouTube czy Ikea są rozpoznawalne i od razu potrafimy je sobie wyobrazić. Dlaczego tak jest? Oto kilka zasad.

Zacznijmy od kolorów. Najlepsze loga zawierają maksymalnie 3 kolory. Dlaczego tak jest? Z dwóch powodów. Po pierwsze takie logo jest najłatwiej zapamiętać. Drugi powód jest bardziej praktyczny: nasze logo nie zawsze będzie widzialne w pełnej krasie, czasami trzeba je będzie pokazać w czarno-białym formacie co oczywiście przy większej liczbie barw użytych do zaprojektowania loga sprawi, że będzie ono nieładne lub, w skrajnych przypadkach, całkowicie nieczytelne.

Podobnie ma się sprawa z użyciem czcionek, maksymalna liczba to tylko dwie czcionki. Użycie większej liczby spowoduje, że nasze logo straci spójność.

Drugim aspektem jest liczba elementów w logo. Przeczytałam kiedyś zasadę, że do dobrego loga zawsze można coś dodać jednak nic już więcej nie można ująć. I to się sprawdza w praktyce. Im mniej elementów tym łatwiej zapamiętamy symbol a co za tym idzie również firmę którą ten znak reprezentuje.

Kolejna kwestia związana jest tym kto zaprojektuje nam logo - stanowczo odradzam korzystanie z pomocy ‚syna sąsiada na drugim roku informatyki’ bo takie rozwiązania nigdy nie dają porządnego efektu. Potraktujmy nasze logo jak inwestycje na przyszłość i skorzystajmy w usług profesjonalistów w studiu graficznym.

Na koniec wspomnę o kilku rzeczach które są dość oczywiste jednak nadal są wykorzystywane. Nigdy nie korzystajmy z gotowych rozwiązań - nie mówię tu nawet o kradzieżach czyjejś pracy, starajmy się nie unikać używania gotowych, darmowych obrazków bo w tym przypadku jest prawdopodobieństwo, że po prostu będziemy mieć logo z elementami takimi samymi jak ktoś inny.

Kwestie związane z czystą estetyką są sprawą indywidualną dla każdego loga - powinno ono oddawać ducha naszej firmy i nawiązywać do jej produktów lub strategii.

To tyle na dziś, mam nadzieję, że moja notka Wam się spodobała i zapraszam do czytania kolejnych w przyszłości.

Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz