lut 03 2017

Jak wzbudzić zaufanie naszą stroną?


Komentarze: 0

 

Witajcie.

Dzisiaj napisze kilka słów o tym jak można wzbudzić zaufanie swoją stroną internetową. Jak wiadomo nasza witryna WWW to nasza wizytówka w świecie wirtualnym, ma ona za zadanie przyciągać potencjalnych klientów dla naszej firmy więc powinna nas reprezentować jak na najwyższym poziomie. Pamiętajmy, że dzisiaj to jak się prezentujemy w Internecie często jest decydującym czynnikiem wpływającym na to czy ktoś skorzysta z naszych usług czy nie. Jak więc sprawić aby nasza strona była profesjonalna i od razu budowała zaufanie klienta do naszej firmy? Oto kilka porad.

Zacznę od rzeczy oczywistej czyli od wyglądu i działania strony. To jak nasza witryna się prezentuje i czy wszystko na niej działa jest pierwszym warunkiem jaki musimy spełnić aby potencjalny klient nabrał do nas zaufania. Załóżmy, że oferujemy się jako firma która tworzy strony WWW - nie możemy sobie pozwolić na najmniejsze uchybienia czy błędy gdyż będzie to źle świadczyć o nas i o tym jaką jakość prezentujemy swoim klientom. O ten aspekt musimy dbać nie tylko jeżeli zajmujemy się informatyką - każda strona, nie ważne co oferuje, powinna działać w 100%. Pamiętajmy, że szewc nie powinien chodzić w dziurawych butach ;) Poza tym wpływa to na naszą wiarygodność, jeżeli nie potrafimy zadbać o wygląd i funkcjonalność własnej strony, jak możemy spodziewać się, że klient nam uwierzy, że oferujemy najwyższą jakość usług.

Jeżeli sprawy techniczne mamy dopięte na ostatni guzik, przejdźmy do treści. Jakie informacje należy umieścić aby wzbudzić zaufanie? Na początek możemy się ‚pochwalić’ co i dla kogo stworzyliśmy. Loga firm wraz z adresami powinny być aktualizowane tak często jak to możliwe. Pokaże to wszystkim, że nie jesteśmy tylko ‚wydmuszką’ a rzetelną firmą która ma swoje zasługi na rynku i która może pokazać swoje dotychczasowe osiągnięcia. Znane marki, dla których wykonywaliśmy zlecenia powinny zajmować wiodące pozycje bo jak wiadomo duża, rozpoznawalna firma nie robi interesów z byle kim. W tym punkcie można iść o krok dalej i zamieścić opinie naszych klientów. Krótki tekst, imię, nazwisko i stanowisko jakie piastuje nasz klient to drobne elementy które mają bardzo korzystny wpływ na to jak ludzie nas będą postrzegać. Można pokusić się również o krótki filmik, na którym dana osoba wypowie się jak bardzo jest zadowolona z naszej pracy.

Kolejnym magicznym elementem są liczby. Im więcej opiszemy liczbowo tym lepiej. Możemy przedstawić praktycznie wszystko - od liczby tego ile stron WWW stworzyliśmy aż po takie smaczki jak ile w przybliżeniu godzin spędziliśmy nad danym projektem. Ma to korzystny wpływ na to jak nas odbierają ludzie tak więc warto jest wykorzystywać ten aspekt tak często jak tylko się da.

Nieodłącznym elementem profesjonalnej strony WWW jest strona kontaktowa. Im więcej możliwości podamy tym łatwiej klient zaufa nam, że nie ‚zapadniemy się pod ziemię’ np. po pobraniu zaliczki. Warto podać swoje fizyczne dane takie jak adres zamieszkania. Szansa, że ktokolwiek z nich skorzysta jest mała jednak sam fakt, że ktoś będzie wiedział gdzie można nas znaleźć wzbudzi zaufanie.

Na koniec napisze kilka słów o podstronie, którą najczęściej tytułuje się „O nas”. Dajmy się poznać z jak najlepszej strony i pokażmy, że nie wstydzimy się własnej pracy. Filozofia prowadzenia firmy czy lista jej pracowników to dane, które zawsze chętnie przeczytamy. Napiszmy kilka zdań o tym co oferujemy, jakie skutki chcemy osiągnąć i co kieruje naszą pracą. Najlepiej gdyby nie były to suche, drętwe zdania ale coś napisane własnymi słowami. Pamiętaj, że zaufanie tworzą ludzie więc starajmy się pokazać jak najbardziej „ludzki aspekt” naszego przedsiębiorstwa.

Tyle na dziś mam nadzieję, że te kilka rad sprawią, że klienci Waszych stron internetowych bez wahania zdecydują się skorzystać z Waszych usług. Pozdrawiam i do zobaczenia wkrótce.

Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz