Archiwum sierpień 2017


sie 24 2017 Imponujące kampanie reklamowe
Komentarze: 0

 Pisaliśmy już na naszym blogu o reklamach, które straszą i sprawiają, że podczas ich oglądania zaczynasz odczuwać lęk – tzw. prankach. Dzisiaj natomiast chciałabym poruszyć temat niezwykłych kampanii reklamowych autorstwa WWF ( World Wildlife Found ). WWF to jedna z najbardziej znanych organizacji ekologicznych na świecie, która za cel stawia sobie ochronę środowiska oraz gatunków zagrożonych wyginięciem. Ostatnio jednak zasłynęła ona między innymi z błyskotliwych akcji promocyjnych mających na celu zwrócić uwagę społeczeństwa na zachodzące na naszej planecie zmiany klimatyczne.

1000 lodowych ludzików w Berlinie

Jedną z ciekawych akcji zorganizowanych przez WWF jest ta dotycząca globalnego ocieplenia na naszej planecie. Na zlecenie organizacji na jednym z placów ustawiono 1000 lodowych rzeźb. Każda z nich przedstawiała człowieka siedzącego na swoich rękach. Co miało symbolizować bierność większości społeczeństwa na problem globalnego ocieplenia. Pod wpływem światła sztuczne rzeźby zaczęły się topić. A oczom przechodniów ukazał się smutny widok zniekształconych ludzików. Na szczególną uwagę zasługuje także precyzyjny sposób wykonania ludzików. Każda z nich mimo ich dużej ilości różniła się między sobą.

Włączniki na latarniach

Kolejna akcja, o której warto wspomnieć to akcja zatytułowana: „ Godzina dla ziemi”. Uczestnicy akcji manifestowali chęć powstrzymania procesu globalnego ocieplenia poprzez symboliczne wyłączenie światła na 60 min. W akcji wzięli udział obywatele z różnych krajów. Ciekawą inicjatywą połączoną z akcją godzina dla ziemi była inicjatywa działaczy ze Szwajcarii z 2008 roku. Na czym ona polegała ? Otóż na latarniach miejskich przymocowano wyłączniki, które zwracały uwagę przechodniów i zachęcały ich do działania. Jak się okazało włączniki do światła były tylko atrapami. Na czym więc polegał zamysł całej akcji ? Jej pomysłodawcy chcieli przede wszystkim zwrócić uwagę na problem zmiany klimatu na naszej planecie. Umieszczenie wyłączników na latarniach spowodowało także to, że przechodnie podchodzili do latarni bliżej i mogli zapoznać się z umieszczonym na nich programem akcji Godzina dla Ziemi.

Na pomoc żółwiom

Ostatnia akcja, którą chciałabym opisać w moim dzisiejszym artykule miała na celu zwrócenie uwagi na wymierające w Indonezji gatunek żółwia. Przyczyn, dla których gatunek żółwia jest zagrożony wyginięciem jest kilka. Pierwszą z nich jest to, że turyści bardzo chętnie kupują żółwie skorupy traktując je jako pamiątki. Do wyginięcia żółwi przyczyniają się lokalni mieszkańcy, którzy zabijają gady, aby przyrządzić z nich lokalny przysmak – tradycyjną zupę. Aby zwrócić więc uwagę społeczeństwa na co raz bardziej pogłębiający się problem zorganizowano performance. Na plaży ustawiono setki pustych misek na zupę, odwróconych do góry nogami. Miały one przypominać nic innego jak żółwie skorupy. Akcja wzbudziła ogromne zainteresowanie, odbiła się także szerokim echem w Internecie. Zdjęcia z niej oraz opis całego wydarzenia zainteresował wielu blogerów.